Lacan

Μετακλινική αναλυτική εμπειρία

Που υπάρχει η επιθυμία; Μήπως κινείται μέσα από τον κοινωνικό ευνουχισμό και λειτουργεί κοινωνικά σε παθολογική μορφή, είτε ως προσκόλληση στο ναρκισσισμό είτε σαν αλλοτρίωση;
Δεν είναι βέβαιο ότι επιθυμία είναι «παραστατική» ή «δομική» αλλά ενδεχομένως να είναι «μηχανική». Γιατί η επιθυμία να μην είναι προϊόν της κοινωνικής συναλλαγής; Γιατί να μην είναι αποτέλεσμα παραγωγής όπως και το καταναλωτικό αγαθό;

Είναι βέβαιο ότι η διαδικασία συμβόλου και σημείου, δηλαδή οι αναπαραστατικοί μηχανισμοί του «ειδώλου» αποτελούν a priori μηχανισμούς της επιθυμίας, (η άλλη σκηνή κατά Φρόϋντ - το αρχαίο θέατρο) ή ενδεχομένως αποτελούν μια γραμματική που οργανώνεται στην τάξη της επιβολής, της απώθησης και του ευνουχισμού;
LyotardΟ Λακάν ισχυρίζεται ότι στο όνειρο και στην γλώσσα δεν χωράει κανένας βιασμός και καμία εξουσία, γιατί συνεχίζουν την επιθυμία στην υλικοποίηση της. Και όμως το όνειρο και η γλώσσα μάς λέει κάπου αλλού ο Λακάν έχουν τη δική τους γραμματική. Και το ερώτημα που τίθεται είναι, αν έχουν τη δική τους γραμματική και το δικό τους συντακτικό γιατί να μην δοκιμάζουν την επιβολή, την απώθηση, και τον ευνουχισμό;

Η μετα-κλινική ερμηνευτική αποτελεί και μια υλιστική ψυχιατρική που καθορίζεται από την επιθυμία η οποία συνυφαίνεται ως κοινωνικός μηχανισμός (Lyotard, Deleuze, Guattari).

 Deleuze-Quattari

Σχετικοί σύνδεσμοι